Łosoś – wartości odżywcze i zdrowotne

Produkty łosoś w ciąży

Łosoś jest rybą, którą Polacy upodobali sobie szczególnie. Coraz częściej pojawia się na naszych stołach, dlatego dobrze jest dowiedzieć się czegoś więcej na temat wartości odżywczych i zdrowotnych tej ryby, a także odpowiedzieć sobie na kilka nurtujących kwestii, jak np. czy łosoś w ciąży jest bezpiecznym produktem. Zapraszamy do lektury i po najlepszej jakości łososia na nasz wirtualny targ prawdziwego jedzenia.

Zawartość witamin i składników mineralnych w łososiu

Łosoś jest dobrym źródłem witamin z grupy B (B1, B6, B12), witamin A, D i E – rozpuszczalnych w tłuszczach, a także składników mineralnych, takich, jak: potas, cynk, magnez, selen i fosfor. 

Zjadając 100 g łososia, dostarczasz sobie ok. 73-87% dziennego zapotrzebowania na witaminę D (która bierze udział w procesach: immunologicznych, metabolicznych kości, kardioprotekcyjnych i antykancerogennych) oraz ok. 44-66% dziennego zapotrzebowania na selen (który wzmacnia odporność i chroni czerwone krwinki przed wolnymi rodnikami).

Łosoś zawiera także egzogenne aminokwasy, takie, jak: lizyna, leucyna, walina czy izoleucyna.

łosoś w ciąży

Zawartość białka w łososiu

Łosoś jest źródłem pełnowartościowego białka. Na 100 g łososia przypada ok. 20 g białka, co jest bardzo dobrym wynikiem. 

Charakteryzuje się korzystnym profilem tłuszczowym, ponieważ zawiera niewielką ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, a jest obfity w kwasy tłuszczowe omega-3. 

Chcę zamówić łososia ze sprawdzonego źródła

Kwasy tłuszczowe omega-3 w łososiu – dlaczego są tak ważne?

Spożycie 100 g świeżego łososia dostarcza Ci ok. 1,72 g kwasów omega-3 (DHA 1,12 g). Są one tak istotne w Twojej diecie, ponieważ:

  • mają działanie przeciwzakrzepowe,
  • mają działanie normalizujące ciśnienie krwi,
  • zmniejszają stężenie triacylogliceroli w osoczu krwi,
  • mają działanie przeciwmiażdżycowe (zmniejszają stężenie poziomu złego cholesterolu),
  • zapobiegają chorobie wieńcowej serca i chorobie niedokrwiennej serca,
  • zapobiegają depresji,
  • pomagają leczyć choroby skórne i generalnie mają pozytywny wpływ na skórę,
  • hamują lipogenezę (dzięki temu zmniejszają ryzyko wystąpienia otyłości),
  • mają działanie przeciwnowotworowe,
  • wspomagają pracę układu immunologicznego (mają działanie przeciwalergiczne i przeciwzapalne),
  • powodują zmniejszenie tempa rozwoju cukrzycy typu 2.

Kwasy omega-3 są szczególnie ważne w rozwoju płodu, dlatego łosoś w ciąży jest zalecany (więcej na ten temat w dalszej części tekstu).

By zapewnić sobie jak największą ilość kwasów omega-3, witamin i minerałów, sięgaj po łososia z zaufanego źródła.

>> Dlaczego nie warto oszczędzać na łososiu? <<

łosoś w ciąży

Łosoś w ciąży. Jeść czy unikać?

Łosoś w ciąży będzie bezpieczny, pod warunkiem, że ciężarna sięgnie po rybę z kontrolowanych upraw, najlepiej ekologicznych. Ma wówczas pewność, że nie jest on zanieczyszczony związkami rtęci.

Łosoś cechuje się wysoką zawartością kwasów tłuszczowych omega-3, które mają korzystny wpływ na rozwój układu nerwowego w życiu płodowym. 

Chcę zamówić łososia ze sprawdzonego źródła

Zgodnie z najnowszymi zaleceniami FDA (Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków) oraz EPA (Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska), łosoś w ciąży oraz inne ryby powinny być spożywane maksymalnie w ilości 340 g tygodniowo.

>>Dowiedz się więcej na temat łososia <<

łosoś w ciąży

Co przygotować z łososia?

Łososia najlepiej jest przyrządzać na parze, w piekarniku lub na grillu. Poniżej znajdziesz kilka propozycji sprawdzonych dań z łososiem, które będą smakowały całej rodzinie:

Zachęcamy do sięgania po łososia z dobrego źródła i przygotowywania z niego pysznych potraw. Życzymy dużo zdrowia!

sezonownik lokalnyrolnik,pl

Trafiłeś tu zapewne wpisując w wyszukiwarkę frazę “łosoś w ciąży”, czytając nasz newsletter, śledząc nas na Facebooku lub będąc stałym gościem na naszym blogu. Jakkolwiek się to nie stało, bardzo się cieszymy, że jesteś i zachęcamy do zakupów na naszym wirtualnym targu prawdziwego jedzenia!
Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *