Regulamin SKLEPU INTERNETOWEGO
Postanowienia ogólne
§1
1. Regulamin określa ogólne warunki umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Lokalny Rolnik Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Starych Babicach (dalej: “Sprzedawca”), a Konsumentem bądź Przedsiębiorcą (dalej: “Klientem”) za pośrednictwem sklepu internetowego www.lokalnyrolnik.pl (dalej: “Sklep internetowy”) i stanowi integralną część każdej umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego.
2. W Regulaminie określono zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w tym w szczególności zasady zawierania umów sprzedaży za jego pośrednictwem, sposób składania zamówień na towary udostępnione w Sklepie internetowym, dostarczanie zamówionych towarów Klientowi, rodzaj oferowanych przez Sprzedawcę towarów, uiszczanie przez Klienta ceny sprzedaży, prawo odstąpienia od umowy, zasady składania i rozpatrywania reklamacji Klienta oraz pozostałe informacje, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) w zakresie uwzględniającym specyfikę prowadzonej przez Sprzedawcę działalności gospodarczej, dające się do niej zastosować.
3. Regulamin jest Klientowi udostępniany przed zawarciem umowy sprzedaży - już na etapie rejestracji w Sklepie internetowym lub składania zamówienia bez rejestracji - poprzez zamieszczenie odwołania do linku odsyłającego do jego treści. Pomyślnie zakończona rejestracja lub złożenie zamówienia jest uwarunkowane akceptacją postanowień Regulaminu, po zapoznaniu się z jego treścią. W przypadku przyjęcia przez Sprzedawcę Regulaminu w nowym brzmieniu, Sprzedawca poinformuje o tym fakcie w Sklepie internetowym, a Regulamin w nowym brzmieniu udostępniony będzie Klientowi przed zawarciem umowy sprzedaży. Klient w każdym czasie, zarówno przed, jak i po rejestracji - w tym również bezpośrednio przed złożeniem zamówienia na towar - ma zapewniony dostęp do Regulaminu, poprzez możliwość wejścia w zakładkę Regulamin na Stronie internetowej Sprzedawcy.
§2
Przez użyte w Regulaminie pojęcia należy rozumieć:
1. Sprzedawca - spółka działająca pod firmą Lokalny Rolnik Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Starych Babicach przy ul. Koczarskiej 11, 05-082 Stare Babice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000453134, NIP: 5272694344, REGON: 146701471, o kapitale zakładowym w wysokości 138 850,00 zł;
2. Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
3. Przedsiębiorca - osoba fizyczna niebędąca Konsumentem albo osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, przy czym za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej – zawierająca umowę w celu związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
§3
1. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą listem poleconym (na adres siedziby), telefonicznie bądź mailowo - dane niezbędne do nawiązania przez Klienta kontaktu ze Sprzedawcą w formach jak podanych wyżej wskazano w Sklepie internetowym w zakładce Kontakt.
2. Sprzedawca będzie kontaktował się z Klientem wysyłając wiadomości na wskazany przez niego podczas rejestracji lub składania zamówienia adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną (jeżeli Klient podał swój numer telefonu).
Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
Wymagania techniczne
§4
1. Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sklep Internetowy:
1.1 komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet (w przypadku Aplikacji – urządzenie mobilne);
1.2 aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
1.3 aktywny telefon komórkowy;
1.4 włączona obsługa plików cookies, ramek i stylów CSS, języka JavaScript i wyskakujących okienek (pop-up);
1.5 przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 11 i wyższej, Microsoft Edge w wersji Chromium i WebKit (lub nowsze), Google Chrome w wersji 48 i wyżej, Mozilla Firefox w wersji 100 lub wyższej, Opera w wersji 36 lub wyżej, Safari w wersji 10 i wyżej.
2. W przypadku korzystania ze Sklepu internetowego za pośrednictwem tabletu, telefonu lub innego urządzenia mobilnego niektóre funkcjonalności Sklepu internetowego mogą nie działać prawidłowo lub nie działać wcale, a korzystanie z niektórych usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego może być niemożliwe lub utrudnione.
3. Sprzedawca nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia lub ograniczenia dostępności Sklepu internetowego lub niektórych usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Sklepu internetowego na czas niezbędny do przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Sklepu internetowego. Sprzedawca dołoży starań, aby ewentualne zawieszenie dostępności trwało możliwie jak najkrócej.
4. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości przesłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail, co może być spowodowane blokowaniem lub usuwaniem e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta lub blokowaniem przez administratorów serwerów pocztowych lub inną awarię.
6. Sprzedawca informuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać się może z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
§5
1. Rejestracja w Sklepie internetowym możliwa jest poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, znajdującego się na stronie internetowej www.lokalnyrolnik.pl, co najmniej danymi wskazanymi w polach oznaczonych gwiazdką (*) oraz po zaakceptowaniu Regulaminu Sklepu internetowego i zgody (oznaczonej gwiazdką *) na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do podjęcia odpowiednich działań przed zawarciem umowy oraz wykonania umowy.
2. Rejestracja w Sklepie internetowym jest bezpłatna i możliwa przez czas nieokreślony.
3. Klient jest zobowiązany do podawania wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych oraz niezwłocznego aktualizowania danych, w szczególności w zakresie, w jakim jest to konieczne dla prawidłowej realizacji zamówienia w Sklepie internetowym Sprzedawcy. Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas rejestracji konta w każdym czasie.
4. Po wypełnieniu i przesłaniu przez Klienta formularza za pomocą przycisku „Utwórz konto” (lub równoważnego), Sprzedawca przesyła w formie wiadomości e-mail formularz rejestracji z przyciskiem aktywującym i potwierdzającym rejestrację konta Klienta w Sklepie internetowym. W przypadku braku potwierdzenia rejestracji, konto Klienta zostanie automatycznie usunięte w ciągu 30 dni. Przez ten okres 30 dni, link aktywacyjny będzie aktywny. Po tym okresie aktywacja nie będzie możliwa i będzie wymagana ponowna rejestracja konta Klienta w sklepie internetowym Sprzedawcy.
5. Założenie konta w Sklepie internetowym nie jest wymagane do zapoznania się z asortymentem Sklepu internetowego, ale jest konieczne do złożenia zamówienia w Sklepie internetowym Sprzedawcy.
6. Poprzez dokonanie rejestracji pomiędzy Klientem a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu konta. Konto prowadzone jest przez czas nieoznaczony. Klient może usunąć konto w dowolnym momencie kierując taką informację do Sprzedawcy (e-mail: bok@lokalnyrolnik.pl). Usunięcie konta oznacza rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącą prowadzenia konta. W przypadku usunięcia konta wszystkie dane zostaną usunięte, za wyjątkiem danych niezbędnych do procesu reklamacji i obsługi ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń wynikających ze zrealizowanych zamówień. Konto Klienta zostanie automatycznie usunięte po okresie 3 lat od daty ostatniej aktywności na Koncie.
7. Klient, który utworzył konto, może w szczególności korzystać z następujących funkcjonalności konta:
7.1 składanie zamówień w Sklepie internetowym Sprzedawcy;
7.2 wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie swoich danych, w tym adresów dostawy oraz danych do faktury;
7.3 oznaczanie ulubionych produktów w Sklepie internetowym;
7.4 przeglądanie historii zamówień w Sklepie Internetowym;
7.5 otrzymywanie i korzystanie z kodów rabatowych;
8. Sprzedawca dodatkowo, na rzecz Klientów, którzy utworzyli Konto świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
8.1 podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);
8.2 usługi w zakresie obsługi zamówień i świadczenia usług dostawy, w szczególności wiadomości email i SMS z potwierdzeniem otrzymania płatności za zamówienie, przypomnieniem o dostawie, przebiegiem realizacji reklamacji, prośby o ocenę realizacji zamówienia;
8.3 dostęp do Promocji kierowanych wyłącznie do określonych grup Klientów posiadających Konto.
9. Podczas Rejestracji Klient samodzielnie ustala swój login i hasło.
10. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w formularzu rejestracji. Klient zobowiązany jest do zabezpieczenia loginu i hasła przed dostępem osób nieuprawnionych. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody związane z ujawnieniem przez Klienta loginu lub hasła osobom nieuprawnionym. W przypadku powzięcia przez Klienta informacji o nieautoryzowanym wykorzystaniu loginu lub hasła Klienta lub jakimkolwiek innym naruszeniu zasad bezpieczeństwa, Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o ww. zajściu.
11. Dokonując rejestracji i składając zamówienie w Sklepie internetowym, Klient:
11.1 zgadza się na to, aby wymagane przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, informacje dotyczące umów zawieranych w ramach Sklepu internetowego, jak również potwierdzenia zawarcia takich umów, były mu udzielane i dostarczane pocztą elektroniczną, na adres e-mail przypisany do jego konta w Sklepie internetowym;
11.2 zgadza się na otrzymywanie dowodów zakupu dotyczących umów zawieranych w ramach Sklepu internetowego w postaci faktur elektronicznych i udostępniane ich w założonym przez siebie koncie w sposób umożliwiający ich pobranie jak również akceptuje otrzymywanie w powyższy sposób faktur korygujących, not korygujących i duplikatów faktur w postaci elektronicznej.
§6
Logowanie do Sklepu internetowego odbywa się poprzez wpisanie w formularzu logowania dostępnym na stronie www.konto.lokalnyrolnik.pl loginu Klienta oraz hasła utworzonego podczas zakładania konta Klienta w Sklepie internetowym.
Składanie i realizacja zamówień
§7
1. Złożenie zamówienia wymaga rejestracji w Sklepie internetowym.
2. W celu złożenia zamówienia należy:
3.1 wybrać w Sklepie internetowym towar będący przedmiotem zamówienia, wybrać dodatkowe opcje, o ile takie zostały wskazane i dokonać ewentualnych dodatkowych czynności, o ile takie wskazano, a następnie kliknąć w przycisk Przejdź dalej;
3.2 przejść do koszyka klikając w ikonę koszyka oraz przejść kolejne kroki realizacji zamówienia, w tym:
● uzupełnić dane Klienta, wybrać spośród opcji wskazanych w formularzu zamówienia – sposób wydania towaru (rodzaj dostawy) oraz formę płatności,
● zaznaczyć czy Sprzedawca ma wystawić fakturę oraz podać dane rozliczeniowe (dane do rachunku/faktury),
● kliknąć w przycisk Płacę i zamawiam.
3. Klient w momencie składania zamówienia poprzez kliknięcie w przycisk Płacę i zamawiam potwierdza, że ma świadomość, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
4. Klient może składać zamówienia siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę, z zastrzeżeniem zakazów i ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, natomiast realizacja zamówienia odbywa się zgodnie z wybraną opcją dostawy, wybraną przez Klienta dostępną w Sklepie internetowym dla danego zamówienia.
5. Złożenie zamówienia przez Klienta nawet, jeżeli od razu zostało opłacone oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży danego produktu (produktów), którą Sprzedawca może według własnego wyboru przyjąć lub odrzucić, zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie produktu w Sklepie internetowym i zgodnie z treścią zamówienia.
6. Przyjęcie zamówienia Klienta zostanie potwierdzone drogą elektroniczną poprzez e-mail wysłany na adres wskazany przez Klienta podczas rejestracji konta w Sklepie internetowym. Potwierdzenie złożenia zamówienia będzie zawierało m.in.: numer zamówienia, termin i adres dostawy, wartość zamówienia.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości przesłanej na wskazany przez Klienta adres email, co może być spowodowane blokowaniem lub usuwaniem e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta lub blokowaniem przez administratorów serwerów pocztowych lub inną awarię.
8. W przypadku wątpliwości co do poprawności podanych przez Klienta danych, Sprzedawca może dokonać ich weryfikacji kontaktując się telefonicznie z Klientem.
§8
1. Dostawy produktów zamawianych w Sklepie internetowym realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Termin realizacji zamówienia został określony w zakładce Sklepu internetowego Warunki dostawy. Zamówienia w Sklepie internetowym odbywają się w cyklach tygodniowych. Klient może składać zamówienia do dnia wskazanego na stronie internetowej oraz wybrać termin oraz sposób dostawy według metod dostępnych dla swojej lokalizacji. W przypadku braku możliwości realizacji w w/w terminie Sprzedawca poinformuje Klienta i wyznaczy nowy termin.
3. Przedmiot zamówienia jest dostarczany za pośrednictwem dostawy zewnętrznej (przesyłką kurierską) lub dostawy własnej (Dostawa Lokalnego Rolnika) pod wskazany przez Klienta adres. Wyboru rodzaju dostawy i kuriera dokonuje Klient spośród propozycji wskazanych przez Sprzedawcę dla określonego miejsca dostawy.
4. Wszelkie informacje o obowiązujących kosztach i obszarze dostawy znajdują się w dedykowanej zakładce Sklepu internetowego Warunki dostawy.
5. Dostawy realizowane przez firmę kurierską nie obejmują dostawy wybranych produktów (np. niektórych produktów świeżych, mrożonych, w szklanych opakowaniach, wrażliwych na warunki transportu). Jeżeli podany przez Klienta adres dostawy znajduje się w lokalizacji, która uniemożliwia dostawę wybranych produktów, zostaną one usunięte z koszyka.
6. Klient powinien być obecny we wskazanym przez niego miejscu i czasie dostawy, przy czym dostawca może wydać zamówienie Klientowi lub innej osobie obecnej pod adresem dostawy wskazanym przez Klienta.
7. Przy dostawach realizowanych przez firmę kurierską w przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem dostawy, klient zobowiązany jest do kontaktu z działem obsługi klienta, w celu ustalenia czy istnieje możliwość ponowienia dostawy. Jeżeli istnieje taka możliwość Kurier podejmie dodatkową próbę dostarczenia przesyłki, po czym zostanie ona odesłana do Sprzedawcy. Jeżeli pierwsza dostawa nie doszła do skutku z przyczyn leżących po stronie Klienta (np. nieobecności Klienta we wskazanym miejscu i czasie dostawy lub podania przez Klienta błędnego adresu dostawy) Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki.
8. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy.
9. Z wyłączeniem przypadków niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Sprzedawcę, odpowiedzialność za działania pracownika firmy kurierskiej przy doręczeniu przez niego zamówienia Klientowi ponosi firma kurierska.
10. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń towaru mogących mieć związek z dostawą, w tym pomimo braku uszkodzeń opakowania zewnętrznego (uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, braki ilościowe, niekompletność przesyłki itd.), w celu usprawnienia procedury reklamacyjnej zaleca się ich zgłoszenie zgodnie z procedurą oraz terminami opisanymi w § 15 Regulaminu.
Brak przyjęcia zamówienia do realizacji lub częściowa realizacja zamówienia.
§9
1. Sprzedający zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w następujących przypadkach:
a) Klient nie przestrzega zasad Regulaminu,
b) Klient zgłasza nieuzasadnione reklamacje,
c) zamówienie nie może zostać zrealizowane z przyczyn logistycznych.
2. W przypadku braku dostępności w magazynie zamówionego przez Klienta towaru lub braku możliwości terminowej realizacji zamówienia z innych przyczyn – Sprzedawca poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez niego adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną (jeżeli Klient podał swój numer telefonu) w najszybszym możliwym terminie.
3. Sprzedawca, informując Klienta o braku możliwości realizacji zamówienia, zobowiązuje się do zwrotu uiszczonej przez Klienta kwoty.
4. W przypadku, gdy realizacja zamówienia jest możliwa jedynie w części – Sprzedawca realizuje zamówienie w części, w której jest ona możliwa. W przypadku niedostępności produktów zamówionych i opłaconych przez Klienta, Sprzedawca dokona na podstawie żądania Klienta przesłanego na adres: bok@lokalnyrolnik.pl pełnego zwrotu wpłaconej kwoty na konto Klienta, zgodnie z czasem procesowania płatności przez serwis transakcyjny.
5. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzenia ograniczenia ilościowego w zakupie niektórych towarów lub uzależnienia ich od wartości zamówienia Klienta. O ewentualnych ograniczeniach Klient informowany jest każdorazowo podczas składania zamówienia.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do limitowania sprzedaży dla Klienta ze względu na aktualny stan magazynowy produktów będących w ofercie. O ewentualnych limitach Klient informowany jest każdorazowo podczas składania zamówienia.
Informacje o towarach, o cenach
§10
1. Przed zawarciem umowy, Klient jest informowany przez Sprzedawcę o głównych cechach świadczenia. Klient poprzez kliknięcie na wybrany przez siebie, a umieszczony w Sklepie internetowym towar zostaje powiadomiony w szczególności o rodzaju towaru, jego nazwie, producencie, składzie, terminie przydatności, parametrach technicznych, pojemności, gramaturze, cenie brutto, a nadto poprzez wybór opcji Dodaj do koszyka – co ma miejsce jeszcze przed złożeniem zamówienia i zawarciem umowy – o cenie towaru do zapłaty oraz o dodatkowych kosztach związanych z zamówieniem towaru, takich jak koszt dostawy towaru do Klienta, w okolicznościach wyboru przez Klienta takiej opcji.
2. Sprzedawca informuje na stronie internetowej o datach ważności produktów aktualnie dostępnych w Sklepie internetowym. Daty ważności produktów faktycznie dostarczonych mogą różnić się od tych wyświetlanych na stronie w związku z rotacją produktów w magazynie.
3. Wszelkie informacje o produktach oferowanych w Sklepie internetowym takie jak: opis, skład, kaloryczność, waga opakowania, daty ważności itp. pochodzą od ich dostawców (dystrybutorów) i producentów.
4. Klient ma obowiązek zapoznania się z informacjami zamieszczonymi przez producenta i dystrybutora na opakowaniach produktów.
5. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość limitowania sprzedaży dla Klienta w przypadku promocji lub z uwagi na aktualny stan magazynowy produktów prezentowanych w Sklepie internetowym. O ewentualnych limitach Klient informowany jest każdorazowo podczas składania zamówienia w Sklepie internetowym.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania nowych produktów do oferty Sklepu internetowego oraz wycofania poszczególnych produktów z oferty Sklepu Internetowego. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie dotyczy zamówień produktów w Sklepie internetowym złożonych przed datą wejścia w życie wyżej wskazanych zmian.
7. Pomimo dołożenia należytej staranności, Sprzedawca nie może zagwarantować stałej dostępności produktów prezentowanych w Sklepie internetowym. Informacje o produktach prezentowane w Sklepie internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego kierowane przez Sprzedawcę do Klientów. Nie stanowią one oferty w myśl przepisów Kodeksu cywilnego ani zapewnienia Sprzedawcy w zakresie dostępności produktów
§11
1. Ceny sprzedaży produktów udostępnianych w Sklepie internetowym podaje się w złotych polskich (PLN) i określa w kwocie brutto. Na wskazaną kwotę brutto składają się wskazana kwota ceny netto produktu i wskazana kwota wartości VAT.
2. Cena sprzedaży nie zawiera kosztów dostawy produktów do Klienta oraz kosztów wybranej formy płatności. Koszty zależą od wybranej formy dostawy i podawane są przy wyborze sposobu wydania produktów i formy płatności.
3. Całkowity koszt zamówienia stanowi cena sprzedaży produktów (kwota brutto) wraz z kosztami dostawy oraz kosztami wybranej formy płatności, wskazana w formularzu zamówienia przed złożeniem zamówienia przez Klienta.
4. Informacja o cenach produktów jest wiążąca do odwołania przez Sprzedawcę, tj. wskazania przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego nowej ceny produktu w miejsce ceny dotychczas obowiązującej – przy czym zmiana cen nie ma wpływu na zamówienia złożone i przyjęte do realizacji przez Sprzedawcę przed datą zmiany ceny.
5. Sprzedawca przewiduje możliwość wprowadzenia programów przewidujących dodatkowe korzyści dla Klientów. Zasady uczestnictwa w takich programach określać będzie każdorazowo odrębny regulamin.
6. Klientom, którzy wyrazili na to zgodę, Sprzedawca może oferować promocje lub dołączać do zamówień próbki produktów.
§12
1. Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2020 r. Sprzedawca może wystawić fakturę na rzecz podatnika podatku VAT lub podatku od wartości dodanej wyłącznie, jeżeli przy składaniu zamówienia Klient poda swój numer NIP (VAT UE), w przeciwnym razie Sprzedawca nie będzie miał możliwości późniejszego wystawienia faktury z numerem NIP (VAT UE) Klienta. Żądanie wystawienia faktury wraz z numerem NIP należy zaznaczyć przy składaniu zamówienia.
2. Każdy klient, który uprzednio podał swój numer NIP (VAT UE), w terminie do 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar, może zgłosić Sprzedawcy żądanie wystawienia faktury. Żądanie wystawienia faktury należy wpisać w polu dodaj notatkę do Twojego do zamówienia lub przesłać drogą elektroniczną na adres: bok@lokalnyrolnik.pl.
3. Akceptując Regulamin, Klient będący odbiorcą faktury wyraża akceptację na stosowanie faktur w formie elektronicznej, gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści. Klient może w każdym czasie wyrazić – w dowolnej formie, w tym pisemnie lub elektronicznie na adres: bok@lokalnyrolnik.pl - sprzeciw wobec stosowania faktury elektronicznej, wówczas zostanie mu doręczona faktura w formie papierowej. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.
4. Akceptacja Regulaminu przez Klienta nie wyłącza prawa Sprzedawcy do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.
5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane Klienta wskazane przez niego przy składaniu zamówienia, w tym jako właściwe do wystawienia faktury VAT.
6. Każda faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej w pliku PDF na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym lub zamówieniu. Zmiana adresu e-mail Klienta wymaga powiadomienia Sprzedawcy w formie pisemnej lub elektronicznej.
Forma płatności.
§13
1. Płatności za zamówienie w Sklepie internetowym Klient dokonuje w procesie składania zamówienia.
2. Sprzedawca umożliwia Klientom dokonywanie zapłaty za zamówienie przelewem internetowym (przelewem online) za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności.
3. W ramach rozwoju świadczonych usług Sprzedawca może wprowadzać kolejne metody zapłaty za zamówienie, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Sprzedawca każdorazowo udostępnia informacje o oferowanych metodach płatności w Sklepie internetowym.
4. Płatności elektroniczne są obsługiwane przez dostawcę (operatora) usług płatniczych, z którym współpracuje Sprzedawca. W celu dokonania płatności za zamówienie, Klient zostaje przekierowany do internetowego serwisu rozliczeniowego dostawcy usług płatniczych. Klient jest zobowiązany do przestrzegania regulaminów świadczenia usług przez tego dostawcę. Przyjęcie zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę jest możliwe po otrzymaniu przez niego od dostawcy usług płatniczych potwierdzenia poprawnego wykonania płatności. Płatność za zamówienie powinna być dokonana bez zbędnej zwłoki.
5. Sprzedawca zastrzega sobie ograniczenie dostępności określonej metody płatności w odniesieniu do całego Zamówienia jak i określonych produktów.
6. W przypadku, gdy powstaje nadpłata po stronie Klienta Sprzedawca na podstawie żądania Klienta dokona pełnego zwrotu wpłaconej kwoty na rachunek bankowy wskazany przez Klienta w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania zwrotu. W przypadku braku żądania ze strony Klienta, Klient upoważnia Sklep do odliczenia powstałej nadpłaty od wartości kolejnego zamówienia. Klient może w każdej chwili sprawdzić stan swojego salda rozliczeń płatności za zamówienia po zalogowaniu do Konta.
Odstąpienie od umowy
§14
1. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyn poprzez złożenie do Sprzedawcy oświadczenia w terminie 14 dni od dnia dostawy zamówienia.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży można złożyć przy użyciu formularza dostępnego w Sklepie internetowym Sprzedawcy, którego treść stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
3. W razie odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa ta uważana jest za niezawartą.
4. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów sprzedaży:
4.1 o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży;
4.2 w której przedmiotem świadczenia są produkty ulegające szybkiemu zepsuciu (np. świeże warzywa, owoce, mięso, wędliny) lub posiadające krótki termin przydatności do użycia, w tym towarów, które z uwagi na ich charakter (np. produkty mrożone i produkty wymagające utrzymania ciągu chłodniczego) nie mogą zostać zwrócone;
4.3 w której przedmiotem świadczenia są produkty dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę̨ zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4.4 w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
4.5 o dostarczanie prasy (dzienników, periodyków, czasopism) z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Klient będący Konsumentem zobowiązany jest zwrócić podlegające zwrotowi produkty w stanie niezmienionym, w szczególności nie powinien z nich korzystać w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności. W przeciwnym razie Konsument będzie ponosił odpowiedzialność za zmniejszenie ich wartości. Zwrot produktów nastąpić niezwłocznie na adres Sprzedawcy, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zawiadomienia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie produktów przed jego upływem.
6. Klient będący Konsumentem ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu produktów do Sprzedawcy tj. w szczególności koszt odesłania.
7. Sprzedawca niezwłocznie nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Klienta będącego Konsumentem oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży w całości lub w części, zwróci Klientowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone produkty.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności za zwrócone produkty do chwili dokonania przez Klienta będącego Konsumentem zwrotu produktów, których dotyczy odstąpienie od umowy sprzedaży, lub dostarczenia przez niego potwierdzenia, że produkty te odesłał.
9. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu sposobu zapłaty, jakiego użył Klient lub przelewem na wskazane przez Klienta konto bankowe (tylko na konta bankowe prowadzone w Polsce).
10. Uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość nie wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową sprzedaży.
11. Postanowienia dotyczące Klienta będącego Konsumentem zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się bezpośrednio do Przedsiębiorcy-Konsumenta (stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
12. Uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w niniejszym paragrafie nie przysługuje Klientowi nie będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem.
Procedura reklamacyjna
§15
1. Sprzedawca udziela gwarancji jakości na towary, na podstawie której, w terminie 3 dni od daty dostarczenia, Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji co do jakości otrzymanego towaru lub co do ilości towarów lub kompletności zamówienia, za pomocą odpowiedniego przycisku dostępnego z poziomu konta użytkownika w Sklepie internetowym, wiadomości e-mail na adres bok@lokalnyrolnik.pl. lub w formie pisemnej pod adresem: Lokalny Rolnik Sp. z o. o., ul. Koczarska 11, 05-082 Stare Babice, z dopiskiem Reklamacja usług Lokalny Rolnik.
2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko, adres e-mail, opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz zgłaszane wobec Sprzedawcy żądanie. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
3. Sprzedawca może poprosić składającego reklamację o przesłanie zdjęcia reklamowanego towaru w celu weryfikacji zgłoszonej reklamacji lub o odesłanie zareklamowanego towaru na wskazany przez siebie adres. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek nadanych za pobraniem.
4. W razie zgłoszenia reklamacji w powyższym terminie, zostanie ona rozpatrzona w ciągu 14 dni od zgłoszenia. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest wyłącznie w sposób i na adres wskazany w reklamacji.
5. Zgłoszenie roszczenia, niezależnie od powodu jego zgłoszenia, jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy przez Klienta. W wyniku zgłoszenia powstaje nadpłata, której zwrot nastąpi do 10 dni zgodnie z terminem określonym przez procesora płatności na konto Klienta.
6. Niezgłoszenie reklamacji w terminie wskazanym w ust. 2 powyżej uważa się za przyjęcie towarów bez zastrzeżeń.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość produktów, jeżeli jakość ta uległa pogorszeniu już po dostarczeniu produktów Klientowi i z przyczyn leżących po stronie Klienta (produkty łatwo psujące się, produkty świeże, o krótkich terminach ważności itp. – np. w sytuacji kiedy Klient nie przechowywał produktów mrożonych w zamrażalniku).
8. Niezależnie od powyższego, Klient ma prawo skorzystać z procedury reklamacyjnej, w ramach której może zgłosić swoje zastrzeżenia co do usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, w szczególności funkcjonowania Sklepu internetowego lub kwestii związanych z rozliczaniem transakcji.
Warunki reklamacji. Przedsiębiorca.
§16
1. Zapisów §15 Regulaminu nie stosuje się do umów zawieranych z Przedsiębiorcą. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, w stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami, jest wyłączona.
2. Sprzedawca może udzielić Klientowi będącemu Przedsiębiorcą gwarancji na zasadach odrębnie określonych.
Inne postanowienia.
§17
1. Klient jest zobowiązany do podawania w formularzach rejestracyjnych, zamówień i reklamacji, jak również w jakichkolwiek innych formularzach służących do kontaktu ze Sprzedawcą prawdziwe i pełne informacje oraz dane. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie usługi w przypadku posługiwania się przez Kupującego nieprawdziwymi danymi.
2. Usunięcie konta Klienta jest możliwe na wyraźną prośbę Klienta przesłaną pocztą elektroniczną Sprzedawcy na adres bok@lokalnyrolnik.pl lub osobiście przez Klienta za pomocą odpowiedniego pola w ustawieniach konta użytkownika w Sklepie internetowym, o ile Sprzedawca udostępnił taką możliwość Klientom.
3. Usunięcie konta Klienta poczytuje się za rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarteją ze Sprzedawcą.
4. Wszelkie materiały, w tym elementy grafiki, układ i kompozycja tych elementów (tzw. layout), zdjęcia towarów, znaki towarowe oraz inne informacje, dostępne na stronie Sklepu internetowego stanowią przedmiot wyłącznych praw autorskich Sprzedawcy. Powyższe elementy stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej, w tym praw z rejestracji znaków towarowych oraz praw do baz danych i jako takie korzystają z ustawowej ochrony prawnej.
5. Pobieranie lub wykorzystywanie w jakimkolwiek zakresie dostępnych w ramach Sklepu internetowego materiałów wymaga każdorazowo zgody Sprzedawcy i nie może naruszać postanowień Regulaminu, polityki prywatności Sklepu internetowego oraz powszechnie obowiązującego prawa, jak również nie może naruszać interesów Sprzedawcy. Zabronione jest jakiekolwiek agregowanie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostępnych w Sklepie internetowym w celu ich dalszego udostępniania osobom trzecim w ramach innych serwisów internetowych jak i poza Internetem. Zabronione jest również wykorzystywanie oznaczeń Sprzedawcy, w tym charakterystycznych elementów grafiki, w ramach własnych usługowych serwisów internetowych.
Ochrona danych osobowych Klientów.
§18
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dziennik Urzędowy UE, L 119/1 z 4 maja 2016 (RODO), Administratorem danych osobowych Klienta przekazanych przy rejestracji konta lub złożeniu zamówienia lub przy aktualizacji danych na koncie (w tym: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, data urodzenia) jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe podane przy zakładaniu konta przetwarzane będą w celach:
2.1 realizacji i obsługi zamówień na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który wskazuje, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Klient, którego dane dotyczą;
2.2 podjęcia działań na żądanie Klienta, którego dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
2.3 statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora;
2.4 marketingowych, w przypadku wyrażenia zgód na marketing (podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO czyli zgoda Klienta).
3. Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania Umowy, a zakresie związanych z obroną lub dochodzeniem roszczeń, do czasu przedawnienia roszczeń. Administrator może przechowywać dane osobowe dłużej, ale stanie się tak wyłączenie z uzasadnionych powodów, jeżeli prawo zezwala na takie przechowywanie.
4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania Umowy, a zakresie związanych z obroną lub dochodzeniem roszczeń, do czasu przedawnienia roszczeń. Administrator może przechowywać dane osobowe dłużej, ale stanie się tak wyłączenie z uzasadnionych powodów, jeżeli prawo zezwala na takie przechowywanie.
5. Klientowi przysługuje, w odniesieniu do jego danych osobowych, prawo do:
5.1 żądania od Administratora dostępu do danych osobowych;
5.2 żądania od Administratora sprostowania danych osobowych;
5.3 żądania usunięcia danych przetwarzania bezpodstawnie;
5.4 żądania ograniczenia przetwarzania danych;
5.5 wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
5.6 żądania przenoszenia danych do innego administratora danych;
5.7 wniesienia skargi do organu nadzoru w razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych.
Postanowienia końcowe
§19
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest m.in: zmiany warunków technicznych, zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. W przypadku jakiejkolwiek zmiany Regulaminu zarejestrowani Klienci mają prawo w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu zrezygnować ze świadczonych usług.
3. Zmieniony Regulamin jest wiążący dla zarejestrowanego Klienta, który nie wypowie umowy o prowadzenie konta w Sklepie internetowym (nie zrezygnuje z Konta) przed wejściem zmiany Regulaminu w życie.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
5. Sprzedawca nie korzysta z alternatywnych metod rozstrzygania sporów (pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń) dotyczących umów zawieranych w ramach sklepu Internetowego i nie zobowiązuje się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania takich sporów z Konsumentami, chyba że taki obowiązek wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
6. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/ consumers/odr/ jest dostępna internetowa platforma rozstrzygania sporów drogą elektroniczną ODR (ang. online dispute resolution), stanowiąca punkt dostępu dla Konsumentów i Przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych ww. rozporządzeniem. Platforma ODR służy do pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących towarów lub usług zakupionych przez Internet, w których stroną jest Konsument zamieszkały w Unii Europejskiej. Sprzedawca informuje jednak, że nie zobowiązuje się do korzystania z powyższej platformy ODR w związku z umowami zawieranymi w ramach sklepu internetowego, chyba że taki obowiązek wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
7. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zbadania opinii Klienta o przeprowadzonej transakcji poprzez przesłanie Klientowi na wskazany w koncie Klienta adres e-mail zaproszenia do wypełnienia ankiety (Klient nie jest zobowiązany do wypełnienia jej) oraz poprzez kontakt telefoniczny. Dziękujemy za wyrażenie opinii i dokonanie oceny.
8. Sprzedawca nie wyraża zgody na odpłatną odsprzedaż przez Klienta nabywanych produktów konsumentom w ramach działalności gospodarczej Klienta. Przetwarzanie danych zamówienia następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej lub serwisu Sklepu internetowego.